Vége a véletlen reklámokra kattintásoknak

Android

Az ingyenes alkalmazások általában meg vannak pakolva egy jó adag reklámmal és ha nem figyelünk akkor gyakran előfordul, hogy akaratlanul rájuk kattintunk. Ezt általában pár keresetlen szó és egy jó adag Back gomb nyomkodás követi, aminek a végén rendszerint a homescreenen lyukadunk ki. Szerencsére a Google erre is kínál egy megoldást, méghozzá a megerősített kattintásokkal.

A dolog lényege, hogy mostantól a bannerekre kattintva megjelenik egy Visit site felirat, amire külön rá kell kattintanunk, ha tényleg érdekel minket a reklámozott dolog. Ez abszolút egy olyan döntés, amelyből gyakorlatilag csak mi, a felhasználók profitálunk majd. A Google legutóbbi jelentése szerint a harmadik negyedéves bevételeinek 94%-át a reklámokból szerezte. Az Android használatáért sem az OEM-ek, sem a felhasználók nem fizetnek, a 349 dolláros Nexus 4-en nincs hasznuk, így érdekes lesz látni, hogy ez a lépés mennyiben befolyásolja majd az egész ekoszisztémát.

A dolog lényege, hogy mostantól a bannerekre kattintva megjelenik egy Visit site felirat, amire külön rá kell kattintanunk, ha tényleg érdekel minket a reklámozott dolog. Ez abszolút egy olyan döntés, amelyből gyakorlatilag csak mi, a felhasználók profitálunk majd. A Google legutóbbi jelentése szerint a harmadik negyedéves bevételeinek 94%-át a reklámokból szerezte. Az Android használatáért sem az OEM-ek, sem a felhasználók nem fizetnek, a 349 dolláros Nexus 4-en nincs hasznuk, így érdekes lesz látni, hogy ez a lépés mennyiben befolyásolja majd az egész ekoszisztémát.